Lugnt Årsmöte och trevlig Guldfest

25 NOV 2008 14:19
Årsmötet i lördags gick snabbt och smärtfritt under Anders Rosenkvist ledning. Efterföljande guldfest var även det en mycket lyckd tillställning.
  • Skapad: 25 NOV 2008 14:19

Årsmötet började med en tyst minut för den tidigare Bagarmossenspelaren Kenneth Lindberg som nyligen gått bort efter en längre tids sjukdom. Yvonne öppnade sedan mötet, där Anders Rosenkvist, ordförande i KFUM Norrköping Baseboll och Softboll, valdes till mötesordförande och hans fru Helena till mötessekreterare.

Årsmötet var välbesökt, med Stockholmsmått mätt, 26 röster fanns på plats.
Styrelsens verksamhetsberättelse redovisades utan några direkta synpunkter.
Thomas redogjorde för ekonomin under det gångna året. Kiosken är en av föreningens viktigaste inkomstkällor, och står för cirka 20% av föreningens totala omsättning. Det ekonomiska resultatet 2007-2008 slutade med en vinst på ca 4 000 kronor.

Styrelsens förslag till nya stadgar godkänndes också, med ett litet uppdrag till samtliga medlemmar. Att till nästa årsmöte fundera kring §1 i stadgarna, Ändamålet med föreningen. Vad vill vi med vår förening. De nya tadgarna innebär även att vi nu har ändrat verksamhetsår, från att ha haft 1/10-30/9 har vi nu kalenderår som verksamhetsår. Så detta året kommer att bli lite längre, då det slutar sista december 2009.

Valberedningen måste ha jobbat hårt under året, då styrelsen efter mötet är utökade med 2 personer och nu består av 7 personer precis som stadgarna föreskriver.
Yvonne Claesson omvaldes till ordförande för föreningen. Till ledamöter på två år omvaldes Thomas Claesson och nyval av Andy Dannerbauer och Anna Holmberg.
Jarl Söderholm valdes på 1 år för att utöka styrelsen. Magnus Pilegård och Anders Vollertsen har ett år kvar på sin mandatperiod.

I samband med mötesavslutningen tackades Anders och Helena för deras insatser.
Även Hasse Kammebo avtackades. Hasse som efter 3 år i styrelsen valt att inte ställa upp för omval har sett till att kiosken alltid varit välfylld och jobbat mycket med Näcken Cup. Styrelsen tackar Hasse så mycket för hans tid i styrelsen och hoppas fortfarande att vi får se honom nere på plan under säsongen.

Efter mötet dukades det upp till Guldfest, samtliga närvarande hjälpte till att göra lokalen klar innan det var dax för mingel och fördrink. Om mötet var välbesökt, var guldfesten ännu mer välbesökt. Även fast vi drabbades av lite sena sjukdomsfall var det ca 65 personer som kom.

Middagen, som serverades på guldtallrikar och med guldbestik, avnjöts till blandannat bildspel med bilder från säsongen samt film med seniorlagets SM-finalmatch och semifinal. Kvällens gäst, Anna Swane, bjöd på en mycket uppskattad Stand Up föreställning. Ett speciellt tack vill styrelsen rikta till Anna, som tagit sig upp från Malmö enbart för vår fest, utan någon ersättning för det.

Till kaffet var det diplomutdelning till A-ungdom och B-ungdom. Även individuella priser delades ut, MVP och MIP (Most Improved Player) till samtliga lag. Presentation av vinnarna och motiveringarna kommer att publiceras här på hemsidan inom en snar framtid.

Ett stort tack till alla som var med och gjorde Guldfesten till det trevliga arrangemang som det var!

Det här är baseboll:

Gilla oss på facebook:

Stockholm BSK i samarbete med:

MZ-plåt

Enspann-puff